Ett nytt marknadsuppdrag för Saint-Gobain Swedens varumärken
Saint-Gobain Sweden AB:s varumärken delar marknadsmission och en del av den nya varumärkesidentiteten handlar om att utveckla varumärkena så att de lätt kan kännas igen som en del av samma grupp.
Under de senaste åren har Saint-Gobain genomgått stora förändringar. Förändringar som lett till en starkare och mer agil koncern som står närmare kunderna och marknaden. Alla Saint-Gobains team runt om i världen delar nu ett ambitiöst och meningsfullt syfte: Making the World a Better Home.
Syftet kommer med en strategisk plan för gruppen, en färdplan som tar itu med globala, miljömässiga, mänskliga och industriella utmaningar, samtidigt som man driver på en hållbar tillväxt, vilket behövs för att vara världsledande inom lätt och hållbart byggande.
Saint-Gobain Sweden AB vill bidra till ett bättre byggande för människor och vår planet. Det är kärnan i vår verksamhet men är också en drivkraft för de fyra varumärkeslöftena mot kund:
- Närhet till kunden
- Innovativa lösningar
- Funktion
- Hållbarhet
En familj av varumärken
Precis som alla Saint-Gobain-bolag inom bygg så delar Saint-Gobain Sweden AB:s varumärken Gyproc, Isover och Weber marknadsmissionen och det finns synergier som kanske inte är bekanta för våra kunder. En del av den nya varumärkesidentiteten handlar därmed om att utveckla varumärkena så att de lätt kan kännas igen som en del av samma grupp.
Tillsammans med det nya marknadsuppdraget och varumärkeslöftena, finns en ny grafisk profil för att stödja förändringen vilket inkluderar nya logotyper.
De nya logotyperna för Gyproc, Isover och Weber har alla en liknande stil för att skapa en lätt igenkännlig familj av varumärken, vilket syftar till att lyfta fram Saint-Gobain och dess portfölj av starka specialiserade affärsvarumärken.
Fler nyheter
Saint-Gobain Sweden AB stöttar Yrkes-SM med byggmaterial
Den 23 till 25 april arrangeras Yrkes-SM på Tingvalla Sportcenter i Karlstad. Saint-Gobain Sweden stöttar med byggmaterial till tävlingsmomenten i yrkeskategorin Bygg- konstruktions- och anläggningsteknik.
Vi presenterar våra hållbarhetsframsteg på Nordbygg 2024
Den 23-26 april är det dags för Nordbygg, Skandinaviens största bygg- och fastighetsmässa. Saint-Gobain Sweden AB är på plats under vår paroll Vi bygger hållbarhet.
Lansering av uppgraderad färdplan för en fossilfri bygg- och anläggningssektor 2045
Saint-Gobain Sweden AB var med när bygg-och anläggningssektorn lämnade över en uppgraderad färdplan, inom ramen för Fossilfritt Sverige, till Bostads- och infrastrukturministern.
Webinarievår med Saint-Gobain Sweden AB
2024 är här med Saint-Gobain Sweden AB:s uppskattade webinarieprogram. Vi välkomnar såväl nya som tidigare deltagare när vi nu startar upp vårens program med 25 webinarier.
Saint-Gobain ”Top Employer Global" 2024
Saint-Gobain har tilldelats certifieringen "Top Employer Global" för nionde året i rad. Endast 17 företag i världen har denna internationella certifiering.