Ett nytt marknadsuppdrag för Saint-Gobain Swedens varumärken

Saint-Gobain: Making the World a Better Home. 

Saint-Gobain Sweden AB:s varumärken delar marknadsmission och en del av den nya varumärkesidentiteten handlar om att utveckla varumärkena så att de lätt kan kännas igen som en del av samma grupp.

Under de senaste åren har Saint-Gobain genomgått stora förändringar. Förändringar som lett till en starkare och mer agil koncern som står närmare kunderna och marknaden. Alla Saint-Gobains team runt om i världen delar nu ett ambitiöst och meningsfullt syfte: Making the World a Better Home. 

Syftet kommer med en strategisk plan för gruppen, en färdplan som tar itu med globala, miljömässiga, mänskliga och industriella utmaningar, samtidigt som man driver på en hållbar tillväxt, vilket behövs för att vara världsledande inom lätt och hållbart byggande.

Saint-Gobain Sweden AB vill bidra till ett bättre byggande för människor och vår planet. Det är kärnan i vår verksamhet men är också en drivkraft för de fyra varumärkeslöftena mot kund: 

  • Närhet till kunden  
  • Innovativa lösningar    
  • Funktion    
  • Hållbarhet

En familj av varumärken

Precis som alla Saint-Gobain-bolag inom bygg så delar Saint-Gobain Sweden AB:s varumärken Gyproc, Isover och Weber marknadsmissionen och det finns synergier som kanske inte är bekanta för våra kunder. En del av den nya varumärkesidentiteten handlar därmed om att utveckla varumärkena så att de lätt kan kännas igen som en del av samma grupp.

Tillsammans med det nya marknadsuppdraget och varumärkeslöftena, finns en ny grafisk profil för att stödja förändringen vilket inkluderar nya logotyper.

De nya logotyperna för Gyproc, Isover och Weber har alla en liknande stil för att skapa en lätt igenkännlig familj av varumärken, vilket syftar till att lyfta fram Saint-Gobain och dess portfölj av starka specialiserade affärsvarumärken.
 

Image
Nya loggor 2023 Gyproc, Isover, Weber