Arbetsbeskrivning
I rollen som Projekt-/Driftsäkerhetsingenjör är din främsta uppgift att säkerställa driftsäkerheten i anläggningen genom att driva tekniska och strategiska projekt, modifieringar och förbättringar. Rollen ingår i Underhållsledningsgrupp och deltar aktivt i mål-, strategi- och budgetarbetet.
Arbetsuppgifter
- Projektledning, d.v.s. projektering, planering, implementering och uppföljning av projekt/modifieringar/förbättringar
- Driva och dokumentera tekniska haveriutredningar och riskbedömningar*
- Ta fram livscykel- och underhållsplaner för befintlig utrustning och nyinstallation
- Driva utveckling inom underhållsverksamheten m.a.p. system, processer och verktyg
- Att tillsammans med underhållschef ta fram, följa upp och uppdatera CAPEX-planen
- Att omvärldsbevaka den tekniska utvecklingen inom branschen och den strategiska utvecklingen inom underhåll
- Planera, utföra och dokumentera 3:e-parts kontroller gällande besiktningspliktig fast installerad produktionsutrustning som t.ex. trycksatta anordningar och diverse lyftanordningar
Ansvar:
- Att säkerställa att samtliga projekt utförs i enlighet med svensk lagstiftning och Saint-Gobain standard
- Att aktivt delta i underhållsverksamhetens utveckling genom att delta i Underhålls ledningsgrupp
- Att följa lagstadgade föreskrifter/förordningar samt internt framtagna policys
- Som beställare säkerställa att entreprenör följer Saint-Gobains och Gyprocs policys, regler och rutiner.
- Att rapportera alla avvikelser som observeras inom Gyprocs område
Befogenhet:
- Att beställa den kompetens och de resurser som krävs, internt och externt, för att driva igenom beslutade insatser
- Att säkerställa ”säkerheten först” i alla lägen oavsett insats och/eller produktionsläge
Profil
För att trivas i rollen är det viktigt att du är tekniskt intresserad, motiveras av att driva utveckling och ser potential i både teknik, människa och organisation. Vidare är du nyfiken, prestigelös, strukturerad och engagerad i ditt arbete. Du är skicklig på att kommunicera och att samarbeta samt är van vid att ha många kontaktytor, både internt och externt.
Teknisk gymnasieutbildning samt utbildning och/eller erfarenhet av projektledning och underhåll inom processindustrin är ett krav.
Utbildning inom Life Cycle Cost (LCC/LCP) samt utbildning och/eller erfarenhet inom LEAN/TPM/WCM och tekniska processriskbedömningar är högst meriterande.
Erfarenhet av arbete i underhålls- och dokumentationssystem, med fördel SAP, samt utbildning och/eller erfarenhet av CAD eller liknande ritprogram är meriterande.
Mycket god svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Ansökan
Intervjuer pågår löpande och vi kommer inom den närmaste månaden tillsätta denna roll. Vid intresse ber vi er skicka in ansökan med mail till anställande chef och HR se mail nedan. Om ni har frågor går det bra att ringa på telefon eller maila.
Supply Chain Manager: daniel.persson3@saint-gobain.com, mobil: 072-368 19 79
HR chef: maria.domander@saint-gobain.com, mobil: 076-647 58 66
Facklig representant
Unionen: David Andersson: david.andersson@saint-gobain.com, mobil: 072-525 55 81
Om Gyproc
Gyproc erbjuder lösningar inom ljudisolering, brandskydd och fuktresistens som säkerställer en sund och god inomhusmiljö. I samarbete med våra kunder och partners utvecklar och levererar vi innovativa, säkra och hållbara lättbyggnadssystem, främst för innerväggar, ytterväggar och undertak. Våra system bygger på gips och stål som är 100 procent återvinningsbart.
En del av Saint-Gobain
Saint-Gobain Sweden är en världsledande aktör inom hållbara byggnadslösningar och material. Vår verksamhet i Sverige omfattar varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER och Weber. Hos oss blir du en del av en inkluderande arbetskultur som präglas av respekt och mångfald. Vi tillhör Byggnadsämnesförbundet och har kollektivavtal med IF Metall, Unionen, Sveriges Ingenjörer och Ledarna.